Spolupracujeme se Špindlerovým mlýnem. K oboustranné spokojenosti

Služby města Špindlerův Mlýn musejí zajišťovat kompletní chod města. V horských podmínkách se v zimní i letní sezóně starají o údržbu komunikací i veřejnou zeleň, odpadové hospodářství, informační systém, městskou hromadnou dopravu a zajišťují chod parkovišť i další práce. V posledních letech pomáhají městským službám Špindlerova Mlýna stroje z produkce naší společnosti.

Údržba zimních hor není jednoduchá

O zimní údržbu 70 km komunikací se ve Špindlerově Mlýně stará 8 pracovníků ze 35. V sezóně k nim ještě přibývají brigádníci, kteří zabezpečují například provoz parkovišť. „Pracujeme v horském prostředí Krkonoš, takže by se podmínky daly v rámci České republiky označit za náročnější. Používaná technika u nás tím pádem prochází těžkým testem. V zimě nám navíc komplikuje úklid sněhu vysoký počet automobilů návštěvníků zimních areálů. Proto je potřeba začínat uklízet nejpozději ve čtyři hodiny ráno. Co totiž nezvládneme do sedmi, trvá pak dvojnásobné množství času,“ říká jednatel společnosti Služby města Špindlerův Mlýn s. r. o.

Ředitel městských služeb Špindlerova Mlýna David Tomíček poznamenal, že do náročných podmínek bývá složité sehnat kvalitní obsluhu techniky. „Opravdu dobrý řidič potřebuje asi tři roky, aby se s technikou naučil pořádně pracovat. Zároveň musí znát dobře svou trasu a nástrahy, které na něj čekají. Především v zimní sezóně také není možné počítat s pevnou pracovní dobou, v pohotovosti totiž musíme být 24 hodin denně.

Sněhová fréza
Válečkový sypač VS

Rozmanitý vozový park

Kvůli horským podmínkám jsou nároky na techniku vysoké. Mnoho z používaných adaptérů, které se sériově vyrábějí, jsou však pro horské podmínky šité na míru. S letním a zimním úklidem komunikací nejvíc pomáhají traktory John Deere 6920S a 6100MC ve spojení se sněhovými radlicemi, sypači a zametačem.

Když uhodí větší zima, bez frézování se neobejdeme a sníh musíme z města dokonce odvážet. Úklid sněhu pak probíhá ve dvou fázích. V první musíme komunikace zpřístupnit a v té druhé ho doklidíme s pomocí nakladačů,“ zdůrazňuje druhý z jednatelů Jiří Petrlík.

Prvním strojem byl zametač

Naše firma Agrometall zahájila se společností Služby města Špindlerův Mlýn spolupráci již před necelými dvěma roky. „Nabídka firmy je velmi široká, ne všechny stroje ale vyhovují nasazení v našich podmínkách. U pracovníků Agrometallu si proto ceníme především ochoty při řešení našich připomínek a požadavků. Není problém se servisem, který pracovníci řeší rychle a operativně. Ve všem nám pracovníci Agrometallu vyšli vstříc,“ řekl Petr Mikuláš.

Například u prvního dodaného stroje, kterým byl čelně nesený zametač SW-S 2800 s pracovním záběrem 2800 mm, volila společnost mezi pohonem kardanem a hydromotorem. Dolaďovali jsme pro ně také systém skrápění. Upravovali jsme také technické parametry dodávaných sněhových radlic, kde jsme vylepšovali nadlehčení a rozložili jsme optimálně hmotnost v agregaci s traktorem i upínání nářadí na upínací desku. 

Obě strany jsou spokojené

Spolupráce probíhá k oboustranné spokojenosti, a tak se bude se Špindlerově Mlýně v blízké době zkoušet nový traktorový sypač stavebnicové konstrukce s pracovním záběrem dva metry, v různých variantách techniky posypu a kapacitou zásobníku 1, 1,5, 2, nebo 3 m.

Zkušenosti z praxe, které nám zprostředkovávají naši zákazníci, jsou pro nás velmi důležité. Jenom tak totiž můžeme smysluplně vylepšovat jejich technické parametry a posouvat svou výrobu kupředu,“ poznamenává vedoucí odbytu naší společnosti, Vladimír Krčil.

Vyzkoušeli jsme i techniku jiných značek na údržbu komunikací. Některá nás ovšem dost zklamala. Jsme proto rádi za kvalitní spolupráci s domácím výrobcem,“ uzavírá David Tomíček. 

Spolupráce bude pokračovat

Po již zmiňovaném čelním traktorovém zametači přibylo do vozového parku městských služeb i několik dalších strojů z produkce Agrometall. Jde například o menší čelně nesený zametač KM-S 1850 UH, určený pro agregaci se smykovým nakladačem. Dalším je zametač s pracovním záběrem 1850 mm a průměrem kartáče 530 mm, poháněný hydromotorem. Je možné jej mechanicky natáčet vlevo i vpravo pod úhlem 20°. K zametači je možné připojit i sběrnou vanu.

Zatím posledním strojem, který jsme z našeho širokého portfolia dodali, je univerzální sypač komunikací VS-T 1500, nesený na tříbodovém závěsu traktoru. Způsob posypu stroje poháněného hydromotorem je válečkový, diskový, případně kombinovaný. Určený je pro posyp inertím nebo chemickým materiálem. Jde o vysoce odolný stroj, neboť dávkovací válec a čechrač jsou vyrobené z nerezové oceli. 

Kontaktní formulář

  • Položky označené hvězdičkou (*) jsou povinné.